На първо място трябва да се провери състоянието на батерията на климатика, а следваща по важност е стъпката, свързана с установяване на това дали уредът е включен към захранването. Друга основателна причина за принудителна поправка на уреда, който осигурява прохлада или топлина в зависимост от сезона, може да се крие в падането на някой предпазител. Той се нарича още бушон. Подходящият режим на дистанционното на климатика също трябва да се проверява, а това означава зададената му температура да е близка с тази в помещението.
Що се отнася пък до традиционните ремонтни дейности на климатиците, подмяната на компресора и на четириъгълните вентили са две от популярните, до които могат да прибегнат имащите нужда от ремонт на климатици клиенти. Подмяната на вентилите от типа ЧЕК или на един брой датчик също е вид ремонт по климатика. Издаването на странен шум е често срещано явление при климатиците и тук за всички клиенти е важно да запомнят нещо важно. Въпросното шумене идва от вътрешния модул, защото при затопляне се стига до свиване или разширяване на пластмасата, което пък може да доведе до пукане. Шумът може и да идва от външната страна, ако уредът се намира в режим на работа „обезкрежаване”. Тогава за да се размрази, външният топлообменник на климатика се затопля. Ремонт на уреда може да се наложи не на последно място и в резултат на излъчвани странни миризми. Те се дължат на циркулиращите аромати в самите помещения.